Revista CERNA

Artigos de Educación ambiental. Revista CERNA, medio ambiente e ecoloxismo da man de ADEGA

Por que é importante a ciencia cidadá?

Cosme Damián Romay Cousido

CERNA Nº 81 - Emerxencia climática

Páx. 32

Um dos conceitos “de moda” nos últimos anos em muitas revistas científicas é o de ciência cidadá. Umha das definiçons mais acaídas seria a seguinte: a participaçom pública na investigaçom científica em aras de incrementar o conhecimento científico, pola qual a cidadania partilha informaçom e contribui com programas de seguimento e recoleçom de dados (Silvertown, 2009; Eitzel et al., 2017). Existem outras definiçons alternativas, que vêm a incidir mais no plano sociológico nuns casos e na vertente científica estrita noutros, mas a citada definiçom seria a que aglutina melhor todos os componentes estratégicos das açons.

Educación Ambiental: en punto morto

Ramsés Pérez, Manolo Soto Castiñeira

CERNA Nº 41 - Especial: Urbanismo

Páx. 12

O que puido ser un punto de inflexión na educación ambiental no noso país, quedouse só nunha caricatura. O 9 de Novembro de 1999, aprobouse no Consello Galego de Medio Ambiente a Estratexia Galega de Educación Ambiental (EGEA), sen ningún voto en contra pero coa abstención de ADEGA. Esta abstención foi explicada con precisión e resultou premonitora: criticábase a diverxencia entre documento teórico e a política ambiental da Xunta, e dubidábase da intención desta de levar á práctica os seus contidos e recomendacións. Catro anos despois, estas dúbidas parecen plenamente confirmadas.

O mago Antón

Rosa Aneiros

CERNA Nº 41 - Especial: Urbanismo

Páx. 18-19

O Mago Antón di que non sabería escoller entre Merlín ou Harry Potter. Asegura que serái como escoller entre un pai e un fillo, polo que ficaría coa experiencia do mindoniense e coa frescura de inglés. Coa tradición pero tamén coa innovación ás costas, o Mago Antón trae ilusión e alegría a todos os públicos que se deixan enguedellar polo meigallo da maxia. Velaquí os efectos para conseguirmos un mundo máis ecolóxico. Advertencia: esta entrevista está inzada de efectos, pero non vou ser eu quen os revele. Todo é cuestión de abrir ben os ollos. E abonda con soñar.

Retrato profesional da Educación Ambiental en Galiza

SGEA

CERNA Nº 78 - ILP: Unha nova lei forestal

Páx. 41-42

Este artigo recolle os resultados dunha enquisa que contestaron 101 persoas que están ou estiveron vinculadas profesionalmente á educación ambiental (EA) en Galicia. O cuestionario buscou facer unha descrición socio-demográfica do campo e captar sinteticamente a situación profesional, ocupacional e social antes da crise (2007) e unha vez xa inmersas nela (2013), dando conta do impacto das políticas de austericidio e recortes.

OS PRECURSORES: Tomas Rico Jimeno e o excursionismo escolar relacionado coa natureza

Xosé A. Fraga Vázquez

CERNA Nº 10 - -

Páx. 33-34

A natureza ofreceu, históricamente múltiples posibilidades de atención e actividade; foi obxecto de estudo, de preocupación, de disfrute, de atención artística, e tamén utilizada para o uso educativo. O excursionismo, contacto organizado coa natureza, pode recoller esas diversas posibilidades. Nesta ocasión atenderemos ao excursionismo escolar promovido por Tomás Rico Jimeno.

OBRADOIRO: O pequeno ecoloxista na escola

Redacción/CERNA

CERNA Nº 10 - -

Páx. 38-39

No seguinte obradoiro proponse a realización de niños e comedeiros para aves, fomentando desde xeito a observación e a axuda ás aves.

Revista CERNA
Travesa de Basquiños, nº 9 baixo. 15704 Santiago de Compostela
Tlf/Fax: 981 570 099 Email:cerna@adega.gal
Edición: Ronda Fontiñas, 180 Entrechán. 27002 Lugo
Tlf: 982 240 299 Email: cerna@adega.gal